نماز جمعه ی شهرستان شوش در دومین روز از فصل زمستان برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 3 دی 1401

دانیال فلاحی زاده ـ خبرنگار افتخاری شوش نیوز

تایپ ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 2 دی ماه 1401  به مجری گری «محمدحسن پور نعمت» ،  نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور «حجت الاسلام شیخ محمد دانیالی فر امام جمعه ی موقت شهرستان شوش و نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش ، مهندس خالد لطیفی مجد بخشدار بخش فتح المبین ، حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، محمد حسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه  ،  حسین داودی رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان شوش   ، عشایرغیور ، جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان  » نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : «ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به روایتی از کتاب کافی ، یکی از مهم‌ترین و معتبرترین کتاب‌های حدیثی شیعه اثر ثقه الاسلام کلینی از امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت : « قالَ الإمامُ الصّادِقُ (ع): يا شيعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ! إنَّهُ لَيْسَ مِنّا مَنْ لَمْ يَمْلِكْ نَفسَهُ عِنْدَ الْغَضَبِ وَ لَمْ يُحْسِن صُحْبَةَ مَنْ صَحِبَهُ ومُرافَقَةَ مَنْ رافَقَهُ وَ مُـصالِحَةَ مَنْ صـالَحَهُ وَمُخالَفَةَ مَنْ خالـَفَهُ /// اى شيعه آل محمد! همانا، كسى كه هنگام غضب، مالك نفسش نباشد و با همنشين، خوش رفتارى نكند و با رفيق، خوش رفتار نباشد و با آشتى كنندگان مصالحه خوب نكند و با مخالف، مخالفت درستى نداشته باشد، از ما نيست . » در این حدیث چند خصوصیت برای کسانی که ذکر می کند که یعنی از ما نیستند یعنی شیعه ی واقعی اهل بیت(ع) نیستند ؛ افرادی که چنین صفتی را داشته باشند ، کسی که در مسیر اهل بیت(ع) قرار می گیرد ؛ کسی است مثل سلمان ولی کسی که در این مسیر قرار نگیرد از ما نیست .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به اولین خصوصیت اشاره کرد و خاطر نشان نمود : « مَنْ لَمْ يَمْلِكْ نَفسَهُ عِنْدَ الْغَضَبِ » در هنگام عصبانیت و ناراحتی مالک نفس خودش نیست و به راحتی به دیگران توهین و اهانت  می کند ؛ یک آدم عصبانی و خشن مثل دیوانه می ماند ، عقلش زائل شده و هر اتفاقی می تواند رقم بزند ، امام می فرماید : « کسی که می خواهد در مسیرِ ما اهل بیت(ع) قرار بگیرد باید در هنگام عصبانیت هم مالک نفس خودش باشد  و بتواند این نفس را آرام کند» ؛ کارِ خلافِ اخلاق از آن سر نزند ، به تعبیر امام محمد باقر(ع) که از ایشان سئوال پرسیدند «وقتی عصبانی هستیم چکار کنیم که این عصبانیت فروکش کند ؟ » فرمود : « حالت خود را تغییر دهید ، اگر نشسته ای بلند شو ، اگر ایستاده ای راه برو ، این تغییر حالت باعث می شود که این عصبانیت فروکش کند .»

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : دومین نکته ای که امام می فرماید این است که « انسان باید با کسانی که با او مصاحبت دارند ، با آنها همراه باشد /// وَ لَمْ يُحْسِن صُحْبَةَ مَنْ صَحِبَهُ» بعضی ها هم صحبت های خوبی هستند برخی هم همراه و همسفر خوبی نیستند ، امام می فرماید : « آنهایی که همراه خوبی نیستند ، آنها از ما نیستند ، بقیه ی نکات را در هفته ی آینده به آنها می پردازم» .خدایا بارپروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ، ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ، ما را از یاران واقعی اش قرار بده ، رهبر معظم انقلاب ما را طول عمر با عزت عنایت بفرما، شرّ اشرار به خودشان بازگردان ، اسلام و مسلمین نصرت عنایت بفرما .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .

 خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش همچون خطبه ی اول  با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) به نقل از حضرت عیسی بن مریم(ع) خطبه ی دوم را آغاز نمود و در این راستا گفت : « إنّ عيسى بنَ مَريمَ (ع) قالَ: داوَيْتُ المَرْضى فشَفَيتُهُم بإذنِ اللّه ِ ، و أبْرَأتُ الأكْمَهَ و الأبْرَصَ بإذنِ اللّه ِ ، و عالَجْتُ المَوْتى فأحْيَيتُهُم بإذنِ اللّه ِ ، و عالَجْتُ الأحمَقَ فلَم أقْدِرْ على إصْلاحِهِ /// بيماران را طبابت كردم و به اذن خدا آنان را درمان كردم ، كورانِ مادر زاد و مبتلايان به پيسى را به اذن خدا بهبود بخشيدم ، و مردگان را به اذن خدا زنده كردم، اما احمق را نتوانستم اصلاح كنم .» سئوال کردند از حضرت عیسی(ع) که احمق کیست؟ حضرت عیسی پاسخ دادند : « این احمق یک آدم خود رأی و خود پسند است » یعنی کسی که خودش را بالاتر از دیگران می بیند ، همه ی فضائل و خوبی ها را برای خودش می خواهد ، هیچ عیبی را در خودش نمی بیند ، اینها را حضرت عیسی می گوید ، امام صادق (ع) فرمود : « این همان احمقی است که هیچ راه چاره ای برای درمانش وجود ندارد .» پناه ببریم به خداوندِعالم از این صفات ؛ و خدایی ناکرده امور دنیایی باعث این اتفاق نشود .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه یادآورشد : حضرت امام رحمت الله علیه می فرماید : « این عجب ، خود بزرگ بینی و خودخواهی از حب جا از حب قدرت و از حب مال شروع می شود و همه ی اینها برمی گردد به حب نفس و این بت شکستنش از همه ی بت ها سخت تر است ، اگر رهایش کنید شما را به هلاکت می کشاند ، درجه به درجه پیش می برد تا آنجا که دینِ انسان را از دستش می گیرد . » این از جملات گهر بار امام رحل در جلد 19 از صحیفه ی نور می باشد و چون هفته ی پیش رو روز تولد حضرت عیسی ابن مریم(ع) داریم به همین منظور به این حدیث متبرکا عرض کردم و مراقب باشیم که این اتفاق برای ما به وجود نیاید .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به مناسبت های هفته اشاره کرد و اظهار داشت : یکشنبه 4 دی ماه1401 میلاد حضرت عیسی ابن مریم(ع) را داریم ، دوشنبه 5 دی ماه1401 روز ایمنی در برابر زلزله وکاهش بلایای طبیعی است ، سه شنبه 6 دی ماه 1401 مصادف با 3 جمادی الثانیه1444 هجری قمری برابر با سالروز شهادت بی بی دوعالم ، صدیقه ی طاهره ، حضرت فاطمه ی زهرا(س) است ، در این راستا روایتی را داریم که می فرماید : آنهایی که زیاد اشک ریخته اند پنج نفر هستند ، اولی حضرت آدم(ع) بود ؛ وقتی خداوند حضرت آدم را از آن بهشتی که حضور داشت  به روی زمین بیرون رانده شد ، حضرت آدم آنقدر گریه کرد که گوشه های چشمش اثر اشکی که جاری می شد باقی ماند ، دومین کسی که خیلی گریه کرد حضرت یعقوب(ع) بود ، اینقدر گریه کرد که چشمانش سفید شد یعنی نابینا شد برای حضرت یوسف(ع) ، چون فکر می کرد که یوسف را از دست داده است ، سومین کسی که بسیار گریه کرد حضرت یوسف(ع) است . زمانی که در زندان بود آنقدر در فراق پدر گریه می کرد که به او می گفتند شما یک وعده گریه کن ، یا صبح گریه کن یا شب و این پیشنهاد را پذیرفت و فقط صبها گریه کرد ، چهارمین کسی که بسیار گریه کرد صدیقه ی طاهره ، بی بی دوعالم ، حضرت فاطمه ی زهرا(س) است . وقتی آقا رسول الله(ص) از زمین خاک عروج کرد کسی که بسیار گریه می کرد صدیقه ی طاهره(س) بود ، آنقدر گریه کرد که آمدند در خانه به امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) گفتند که علی به فاطمه بگو یا صبح گریه کند یا شب ، چه کردند امت اسلام با پاره ی تن آقا رسول الله(ص) ؟

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : تمام زندگی حضرت فاطمه ی زهرا(س) شده بود اشک ریختن وگریه کردن ، اجر پیامبر این بود که با دختر آن جوری رفتار کنند که بعد از رحلت پیامبر بیشتر از چندماه زنده نباشد ؟ اجر آقا رسول الله(ص) این بود که جوری رفتار کنند که بعد از قرنها هنوز که وقتی می خواهیم اشک بریزیم ، قبری وجود ندارد که بالای سر آن قبر برویم و عقده های دلمان را خالی کنیم ، مزار پنهانی ، چه کردند با دختر رسول الله(ص) ؟ که امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) مجبور است شبانه ومخفیانه ، تنها و غریب ، فاطمه ی زهرا(س) را ببرد و دفن کند ، پنجمین کسی که بسیار گریه کرد آقا زین العابدین(ع) بود . بعد از واقعه ی کربلا تا آخر عمر در حال گریه کردن بود ، حتی وقتی غذا جلوی او می گذاشتند ، نگاه به غذا هم می کرد اشکش سرازیر می شد ، به آقا اعتراض کردند که گریه بس است ، فرمود حضرت یعقوب(س) فکر می کرد که یوسفش را از دست داده آنقدر گریه کرد تا بینایی را از دست داد ولی جلوی چشمهای من 18 یوسف را پرپر کردند ، یکی از این یوسف ها حضرت علی اکبر(ع) است ، چه کردند نانجیب ها با علی اکبر(ع) ، ما حتی نسبت به آقا امام حسین(ع) که آنقدر زخم بر بدنش وارد کردند اربا اربا نداریم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از خطبه ی دوم خاطر نشان نمود : سید مهدی قوام می گوید : عربا عربا یعنی اینکه شما نخ تسبیح را پاره بکنید ، این تشبیح را پرت کنید ، می بینید هر دانه ای از تسبیح یک جا می افتد ، این یعنی عربا عربا ، چه کردند با علی اکبر حسین(ع) ، وقتی آمد سمت پدر فرمود : « الْعَطَشُ قَدْ قَتَلَنِي وَ ثِقْلُ الْحَدِيدِ قَدْ أَجْهَدَنِي فَهَلْ إِلَى شَرْبَةٍ مِنَ الْمَاءِ سَبِيلٌ فَبَكَى /// پدر جان تشنگى جانم را به لب رساند و از سنگينى اسلحه آهنين سخت ناراحتم آيا جرعه آبى هست؟ » داریم که امام حسین(ع) زبانش را در دهان علی اکبر(ع) گذاشت و فرمود : « علی جان نگاه کن پدرت از تو تشنه تر است »  علی اکبر (ع) به سمت لشكر دشمن رفت و جنگ سختى نمود و عدّه‏اى را كشت ، تا آنكه منقذ بن مرّة عبدى لعين تيرى به سوى او پرتاب نمود و از او را از پاى‏ در آورد. علی اکبر(ع) صدا زد: پدرم خداحافظ. اين جدّم است كه بر تو سلام مي رساند و مي فرمايد: «هر چه زودتر نزد ما بيا». پس ناله ای زد و مرغ روحش از قفس تن پرواز نمود. امام حسين (ع) آمد تا بر بالينش نشست و صورت خود را بر صورت على اکبر(ع) گذاشت و فرمود: « خدا بكشد گروهى را كه تو را به شهادت رساندند. چه جرأتى نسبت به خدا و هتك احترام پيغمبر داشتند، بعد از تو خاك بر سر دنيا باد». فقطعوا بالسیوف اربا اربا .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به روز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : چهارشنبه 7 دی ماه1401 مصادف است با سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 را داریم که یکی از آن نگاه های عمیق و تیزبینِ بنیانگذارِجمهوری اسلامی بود که می دانست یک کشور با تولیدِ علم و با سواد موردِ محاسبه قرار می گیرد و اگر می خواهد پیشرفتی حاصل شود و اگر قرار است ترقی حاصل شود ، به آن کشور نگاه می کنند که چند درصد باسواد دارد و الحمدالله امروز با تلاشی که عزیزان ما در عرصه دارند انجام می دهند درصد باسوادی ما بسیار بالاتر از آن چیزی است که قبل از انقلاب بوده ، به این عزیزان خدا قوت عرض می کنیم .

در پایان یک عذرخواهی از مخاطبین پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز به خاطر تأخیر در انتشار خطبه های نماز جمعه دارد که دلیل آن این است که فایل های صوتی خطبه ها امروز به دستم رسید و متأسفانه هیچگونه عکسی این هفته برای من ارسال نشد و مجبور شدم از عکس های آرشیوی هفته های گذشته استفاده کنم .



:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.